Мігель де Унамуно. Молитва атеїста

Зі збірки «Розарій ліричних сонетів» (1911)
    «Сонети Більбао»
XXXIX
 
Молитва атеїста
 
Почуй мене, Господь, що не існуєш,
прийми в своїм ніщо мої моління,
адже Ти всякеє своє творіння
оманливою радою даруєш.
 
Ти ж бачиш, яка спрага груди душить.
Ночами, що гіркіші од полину,
як віддаляєшся від нас, так ревно линуть
до твоїх слів солодких бідні душі.
 
Великий Господе! Такий великий,
що лиш Ідеєю ти бути можеш —
світ затісний для сяйва Твого лику.

Я так терплю обік Тебе, мій Боже!
Бо знаю: якби Ти не був марою,
і я б направду існував разом з Тобою.


Саламанка, 26.09.1910
 
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (переклад мій)

De «Rosario de sonetos líricos» (1911)
    «Los sonetos de Bilbao»
XXXIX
 
La oración del ateo
 
Oye mi ruego Tú, Dios que no existes,
y en tu nada recoge estas mis quejas,
Tú que a los pobres hombres nunca dejas
sin consuelo de engaño. No resistes
 
a nuestro ruego y nuestro anhelo vistes.
Cuando Tú de mi mente más te alejas,
más recuerdo las plácidas consejas
con que mi ama endulzóme noches tristes.
 
¡Qué grande eres, mi Dios! Eres tan grande
que no eres sino Idea; es muy angosta
la realidad por mucho que se expande
 
para abarcarte. Sufro yo a tu costa,
Dios no existente, pues si Tú existieras
existiría yo también de veras.
 
Salamanca, 26-IX-1910

 
Молитва атеиста
 
Господь несуществующий! Услышь
В своём небытии мои моленья:
Ведь Ты всегда подаришь утешенье
И кроткой ложью рану исцелишь.
 
Когда нисходит в мир ночная тишь
И мысль вступает с вымыслом в боренье,
Надеждою отгонишь ты сомненье,
Своё величье сказкой подтвердишь.
 
Ты так велик, что миру не вместить
Величья твоего. Ты — лишь идея,
А я за это мукою своею,
 
Своим страданьем обречен платить.
Бог выдуман. Будь ты реален, Боже, —
Тогда б и сам я был реален тоже.
 
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (пер. Александры Косс)



Послухати в оригіналі:

Немає коментарів:

Дописати коментар