Люіс Карльос Льопес. На надбережжі

Зі збірки «Складні почуття» (1909)
На надбережжі
І я кажу: «Які речі, які речі!»
Мануель Сервера
Руде сонце палає, неначе у крематорії.
Серед глибокої тихомирної задуми вечора пропливає
із виглядом олімпійського супокою
пелікан.

Він перебирає лапами,
сповнений неперевершеної зневаги.
І, пародіюючи зарозумілість двоногого ссавця,
хапає бідну рибину та поглинає її.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (переклад мій)

De «Posturas difíciles» (1909)
En el malecón
Y me digo: ¡qué cosas, que cosas!
Manuel Cervera
Sol rubicundo que arde
como en un crematorio. Y en la paz
profunda y sugestiva de la tarde,
rema olímpicamente un alcatraz.

Rema con soberano
desprecio. Y parodiando la altivez
del mamífero humano,
baja y engulle un miserable pez.

В оригіналі, який я переклала практично дослівно, рядки коротші, ніж у моєму перекладі, і розмір чіткіший. Чіткіший, але далеко не фіксований — Льопесові це властиве, створювати регулярні вірші, що тяжіють до верлібру і фактично розгортаються у нього при прочитанні. Досить порівняти цей вірш із «Зимовою порою» того ж автора, щоб побачити цю особливість його поетичної манери.
Аби зберегти авторський текст із усіма елементами, які роблять його таким виразним, я відступила від розміру оригіналу, практично перетворивши більш-менш регулярний вірш на римований верлібр. Але той настрій, який створюється розмовною ритмікою оригіналу, розмір якого не домінує і при читанні практично зникає, — як мені здається, збережено. Звісно, переклад можна було би переробити для точнішого відтворення форми, приміром так, як наведено нижче, однак від цього він стає пласким і втрачає щось невловиме, що створює цю споглядально-іронічну атмосферу оригіналу. Звичайна дилема поетичного перекладача, якому щораз доводиться вирішувати, що зберегти з оригіналу, а чим пожертвувати.

На надбережжі
І я кажу: «Які речі, які речі!»
Мануель Сервера
Руде сонце, що палає,
наче у крематорії.  І серед глибокої
задуми  вечора — пливе пелікан
із виглядом олімпійського супокою.

Він перебирає лапами,
сповнений неперевершеної зневаги.
І, пародіюючи пиху двоногого ссавця,
хапає бідну рибину та поглинає її.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (переклад мій, альтернативний)

Немає коментарів:

Дописати коментар